torsdag 8 maj 2014

Förkyld!

Hej på er!

Jag har tyvärr varit förkyld, och dessutom riktigt ordentligt förkyld!
Hoppas att ni inte glömt av min lilla blogg medan jag varit frånvarande :-)

Valborg blev det ingenting kul gjort då jag var för sjuk. Så tyvärr inga härliga bilder på eld och brasor.
1 maj tog jag mig i kragen och gick ut en sväng, tittade på demonstranter och sjöng internationalen.

Demonstration mot SvP i Jönköping (där jag kommer ifrån). 

Annat knasigt som hänt är t.ex. att mina smaklökar varit totalt utslagna. Så jag var inte sugen på nånting alls, ingenting smakade. Försökte locka fram det på olika sätt. Ett desperat försök var att äta paprika (ekologisk så klart!!) ute i solen, det gick ganska bra :-)

Det var vår i luften men tyvärr frös jag för mycket för att vara ute en längre stund.


Men så fick jag så klart ett ryck (som jag alltid får) till slut!
Jag skulle baka tigerkaka! Bland det enklaste och godaste jag vet!
Men tyvärr var nog febern framme och ställde till det lite... För jag råkade hälla kakaon direkt i den stora skålen med smet och då tyvärr blev det ingen marmorering!
Eller?
Självklart hittade jag på nåt tokigt: hällde så klart i chokladpellets i smeten!
*svisch in i ugnen*

Efter ytterligare lite självömkan la jag till lite vaniljglass som jag rörde ihop med chokladspån.
Mums vad gott det blev!

Hur har ni haft det?
Småsnoriga hälsningar,
Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar