fredag 14 september 2012

Happy Friday everyone!

Idag är det äntligen fredag! Så, vad hittar vi på i butiken en dag som idag?
Jo! Vi spelar salsa för hela slanten!
Någon som vill ta en svängom i butiken? Lite dåligt med plats kanske... Men det är uppehåll och solen skiner t.o.m. så här utanför butiken kan vi dansa!

Men hur var det nu igen, med att jag skulle hålla mig på mattan...?


Vill i vilket fall berätta att vi varje ny vecka har Veckans Te & Veckans Pralin!
Veckans Pralin tar vi dessutom bara 5 spänn för!
Tyvärr är denna veckan snart slut, men för er som kanske besöker butiken idag och imorgon så är det dessa som gäller:

Veckans Te: Rosa pantern









25kr/hg - billigt! 


Veckans Pralin: Mabundu











Papaya i botten, mmm...
 

Till nästa inlägg ska jag försöka fixa bilder tagna direkt från butiken, så länge får ni hålla till godo med våra bilder från hemsidan 


Imorgon står Eric i butiken och välkomnar er.
Jag själv ska nog bara vara hemma och slappa. Kanske hinner jag äntligen få läsa ut en bok! Dessutom ska jag nog bjuda några nära och kära på chokladtapas.
Vänta nu, chokladtapas!?
Enkelt!
Jag tar små kex (gärna blandat grova, tunna, salta, söta), napolitans (små chokladkakor/bitar) och skivar några goda frukter. Smälter, river, hackar eller bryter upp choklad, vilket man känner för. Sedan är det fritt fram att mixa!
Ett gott tips är ett salt kex, en liten klick ekologiskt jordnötssmör och en vindruva. Galet men gott!
Jag själv ska prova napolitan, créme fraîche och äpple!

Vad har ni för helgplaner?


Over (a chocolate) and out,
Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar