onsdag 19 september 2012

Här är vi!

Hallå igen!

Tänkte att det kanske vore på sin plats att presentera sig?
I skrivande stund är det Erica som plitar ner dessa rader. Jag (fortfarande Erica alltså) jobbar på Zebeda Chocolate AB som säljare men har förmånen att mitt lilla söta kontor är placerat i vår fina butik i Linnéstaden, Göteborg. Jag hittas vid datorn och i telefon men hoppar ofta in i butiken när det behövs lite extra hjälp.
OBS! Jag kan prata i evigheter om choklad och härliga teer ;)

Sedan har vi Alexandra som för tillfället är föräldraledig. En riktigt hjälpsam och trevlig tjej, som vanligtvis på jobbet, har hand om butiken. Alexandra och jag har en vana att lösa korsord på lunchen. Tyvärr är det inte längre lika roligt, vem ska jag fråga om hjälp nu?

Kanske kan jag fråga vår nya tjej som också heter Alexandra och hjälper till i butiken just nu. En riktig go´ tjej med hjärtat på rätt plats och som dessutom har fixat med vårt stora, maffiga skyltfönster!
Har du gått förbi och sett det?


Andra personer ni kan träffa på i butiken är så klart Eric! Delägare och en riktig chokladoman. En mer givmild människa får man nog leta efter.

Sist men inte minst så har vi så klart chefen, Kersti, som startade butiken ihop med Eric för över 10 år sedan.
Henne kan man också se i butiken då och då.

Några som jobbar bakom kulisserna eller kanske t.o.m. långt framför kulisserna är:
Martin, som också är säljare, far land och rike runt på mässor, håller föreläsningar och träffar trevliga kunder. Ibland dyker han upp i butiken! Har du hört ett riktigt bra/dåligt (göteborgskt) skämt i butiken någon gång, var det med säkerhet Martin som drog det!

Ute på lagret har vi Maria, Staffan och Jessica. De jobbar och sliter med packning, planering och annat administrativt arbete. Och dessutom finns vår Gårdsbutik i anslutning till lagret i Viskafors. Så där kan man hälsa på våra trevliga kollegor :)


Och imorgon är det jag som har hand om butiken på Vegagatan 54, hälsar er hjärtligt välkomna hit.
Besök mig gärna för en take away-latte, chokladdiskussion eller för att få presentförslag :)

Soliga hälsningar!
//Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar