lördag 11 januari 2014

Favoriten kan vara nyttig?

Hej på er!
Jag läste en liten artikel som påstod att mina favorit-onyttigheter kan vara nyttiga?! :-O
Det var jag ju väldigt intresserad av.
"Bättre än grönsaker" skriver den amerikanska studien!

Vad är då Ericas snack of choice?
*trumvirvel*
Jo det är ju de små vita, fluffiga popcornen så klart!

Läs artikeln här.

Men i ärlighetens namn så vet jag inte om jag kan ställa mig hurrandes till denna studie, jag menar: fibrer är bra men popcorn innehåller inte i närheten av lika mycket vitaminer som grönsaker gör.
Så jag gläds åt att popcorn återigen visar sig vara en "good guy" (eftersom jag älskar de där poppade mini-molnen) men kommer inte byta ut min grönsaksdel på tallriken mot popcorn ;-)

Ha en mysig lördag allihopa!
Poppade hälsningar,
Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar