fredag 17 januari 2014

Testar teer!

Halloj!

Idag har vi äntligen hunnit testa några utav våra senast inkomna teerna!
Det blir en mycket kort presentation men ni kan läsa lite mer på hemsidan eller besöka någon utav butikerna och uppleva dem själva!! :-)

Teer har olika lång dragningstid.
Från vänster:
Rooibos 5-10 min
Wellness/Örtte 10-12 min
Grönt te 2-3 min
Svart te 3-5 min


Vi började med en nygammal variant:
Costa Rica Mix som är ett svart Ceylon-te med smak av Kiwi-Grapefrukt. En klassisk smak med en twist!

Granatäpple-Hallon-Ingefära: En äppelfriska som blandas med syrliga hallontoner. Dock är det väldigt viktigt att tänka på rätt vattentemperatur till detta teet.

Regeneration tea: "Maxad smak!" som Alexandra sa. Söt och kryddig på samma gång med lätt lakritseftersmak. Tankarna vandrar mot glögg och vintertider...

Moments of Pleasure: Värmande och samtidigt en tydlig fräschör!

African Diamond: En något vanligare smak med tydlig apelsin och en touch av dadlar som komplement.

Bamboo Love: Försiktiga smaker av bambuskott och jasmin te. Passionsfrukten ger en mild eftersmak.

Pu Erh Grapefrukt-Apelsin: Här blev både jag och min kollega förvånade. Det är klassiska Pu Erh-smaker och med lite syrliga och strävhet från citrusfrukterna. Tankarna går till något så förvånande som snus. Annorlunda!


Välkomna in till oss i butikerna och dofta!
Hälsningar från Erica och Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar