måndag 15 juni 2015

Försommar!

Hej på er!
Denna veckan har det verkligen börjat kännas att det är sommar på gång! Soligt, regnigt, soligt, regnigt och så nääästan ljumna vindar. Kvällarna är verkligen ljusa länge nu, och många passar på att grilla har jag märkt! :-)
 Naturen står i blom

 Kvällarna är ljumna och ljusa

 Vackert väder i Göteborg

 Och jodå, jag har också grillat denna sköna junimånad

 Det är något visst med att äta utomhus. Förvisso duggade det lite lätt denna kväll, men mysfaktorn tar över och en sitter ändå kvar. Trevligt sällskap gör att dåligt väder ofta glöms bort ändå.


 Det har även varit Pride-vecka i Göteborg veckan som var.
För mig är det en självklarhet att alla ska ha rätt att känna sig trygga och ha samma rättigheter. Alla människor är lika mycket värda.


Så många glada människor, stolta över sig själva och varandra!
Massor av kärlek på stadens gator och händer som hölls och förenade människor. Detta året var första gången som jag höll någon i handen.

Det är inte alltid politik, ibland är det bara gött att slappa också.
Jag passade på att slappa med färsk frukt och choklad.
Chokladen hade inte hunnit komma på ännu när bilden togs!

 Och nog tusan regnar det som sommaren i Sverige!
Men det gör mig ingenting, det är så härligt ändå och marken doftar så gott efteråt. Härliga sommar välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar