måndag 29 juni 2015

Te, fantastiska te!

Hej på er!

Nu har sommaren börjat smyga sig fram, äntligen!
Jag har varit sjuk ett tag, men är på bättringsvägen, mycket tack vare mina favoritteer: Peking, Kram och Solens rike.
Så nu är jag på banan igen!

Jag hittade nyligen den här fantastiska listan med olikheterna mellan en kopp te i olika delar av världen. Kunde inte låta bli att dela den med er :-)

http://www.buzzfeed.com/chelseypippin/22-cups-of-tea-from-around-the-world#.jge38QONj
Klicka på länken för att se dessa ljuvligt läckra koppar te!


När jag ser exempelvis kopp nr 6 tänker jag på Eric Zebeda. Han har nämligen odlat egen pepparmynta i trädgården i Viskafors!
Och i julas fick jag smaka på det hemmaodlade teer,
riktigt mumsigt var det!
 

Och här är bild på ett traditionellt grönt, japanskt te, enligt teceremonins alla regler.
Det är en dröm jag har att få prova te på detta vis och att delta i en riktig teceremoni.


Fram över kommer det att bli lite glest med mina inlägg då det är mycket annat som tar fokus och tid. Men kika in då och då för en uppdatering eller kolla in webshopen för choklad och te i sommar!
Jag ska njuta av så mycket iste och sol som jag bara kan i sommar. 
Önskar er alla en fin vecka nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar