onsdag 21 november 2012

Visst låter det bra!

Idag är det inte många kunder i butiken på Vegagatan 54... Istället har jag fixat och donat med lite andra saker. Små påsar med apelsinklyftor doppade i mörk, spansk choklad från Caro och diskat tallrikar inför morgondagens chokladprovning.

Jag fick en stund över och sökte på nätet efter olika nyttigheter och fick upp en artikel om just CHOKLAD som är nyttig. Den kan ni läsa här!
Dock vet jag inte vad jag ska tro på om just det märket som nämns, men jag tror desto mer på kvalitets choklad! Ikväll ska jag nog "nörda" mig med att läsa om något som jag kallar för "chokladkemi", och det är nästan vad det är :P Spännande va?
I Gårdsbutiken har de fullt upp hörde jag i morse. Staffan hade fullt upp att packa ordrar medan Maria skulle fixa med Lucky You-pralinaskar.


Denna veckan har vi Veckans Te: Grön Tiger!
Ett grönt te med fräsch smak av citron och yoghurt. Citrus är bra i dessa förkylningstider medan yoghurt krämar till smaken och tillför en mild smak. Grönt te är alltid gott!


Sedan har vi valt att erbjuda er Veckans Pralin: Vanuatu!

En mjölkchokladpralin som är gjord på utvalda kakaobönor från Vanuatu. En välsmakande och riktigt intressant pralin med endast mjölkchokladganache i. Doppad i mer mjölkchoklad, mmmm...
Kanske lockar jag hit någon utav er där ute i landet? :)
Välkomna!


Have a healthy chocolate day!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar