onsdag 14 november 2012

Onsdagsprovning!

Provar onsdagar?
Nej jag menade ju så klart chokladprovning på en onsdag! ;)
Idag för att vara exakt.
Det var en mycket tyst grupp till en början idag som var på chokladprovning. Dock så inbjuder jag alltid till samtal om chokladen, vilket verkligen fick fart på mina deltagare! Jag fick knappt svara klart på en fråga för ens nästa fråga kom. Alla verkade ha frågor och åsikter om choklad, och det är så himla roligt då tycker jag! :D


Det är många som går på chokladprovning just nu. Min teori är att man vill lysa upp den mörka säsongen med något skoj och samtidigt gott.
Desto busigare känner jag mig då jag bjuder på 100%-ig kakaomassa på chokladprovningarna, hihi :P Det är inte många som gillar den. Ibland är det någon förstås, och jag kan förstå det, för den är inte alls så hemsk och bitter egentligen. Men blandat med de andra bitarna man får prova på tallriken så förstår jag att det blir en "smak-chock".

Lite roligt var det idag då jag hade en kändis i deltagarskaran. En svensk skådespelerska som bland annat spelat i Andra Avenyn. Jag tycker att hon är en mycket duktig skådis, så lite nervöst var det till en början. Sen blev det ännu mer nervöst när hon ställde världens knepigaste fråga! Dock så har jag koll på läget när det gäller våra chokladmärken så jag fick tänka till en sekund och sedan förklara hur vi har kontakt med våra chokladtillverkare :) Hon verkade nöjd och glad efter provningen också, så det gick nog bra! Gunilla Johansson heter hon för de som är nyfikna ;)

Idag var det 23 st som deltog men det var en stackare som inte dök upp. Jag börjar alltid fundera på vad den personen gör istället. Något roligt hoppas jag ju på då så klart.
Vad skulle du hellre göra än att gå på en chokladprovning?


Nu är det dags att slå igen butiken för ikväll. Imorgon kväll är det Pralinprovning som står på schemat! Min allra första faktiskt. Vi får se hur det går! *flämt*

Ha en skön kväll!
//Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar