torsdag 31 oktober 2013

En vanligt torsdag...

Hej på dig!

Denna veckan är det visst Halloween har jag fått se och höra.
Många söta barn och ungdomar har varit både i och utanför butiken i sina kostymer. Dessutom har jag haft några fnissiga äldre damer som har köpte lite halloween-gott här för att ge till barnen när de kommer och knackar på. Den härliga inställningen att de vill ge ungdomarna något vettigt "treat" (godis) gör mig riktigt glad faktiskt! Även fast att de skänker bort choklad som de handlat så tänker de fortfarande på andras hälsa och välmående och inte på sin egen plånbok.

Jag fick även en komplimang när jag stod i kassen och skulle ta betalt av en äldre kvinna.
Kvinnan utbrast: Ooooh vilka fina tänder du har!
Jag skrattade till och sa: Jaså, tack.
Kvinnan fortsatte: De är som vackra smycken i munnen på dig! Så vita, jämna och fina. De glittrar verkligen!
Jag blev nästan lite generad och tackade ännu en gång med ett ännu bredare leende.

Tänka sig vad som kan hända i en vanlig te- och kaffe butik på en vanlig torsdag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar