lördag 28 december 2013

Pepparkakor!

Pepparkakor är ett dilemma för mig - varje år!
Ska jag baka dem själv?
Ska jag baka dem från scratch eller köpa färdig deg?
Ska jag köpa färdiga pepparkakor och garnera dem med kristyr?
Ska jag köpa färdiga pepparkakor endast?
Ska jag både köpa och baka egna?
Jag blir tokig!
Min vän Linda tog saker i egna händer och ställde till med julstök hemma hos sig. Lördagen innan jul bjöd hon hem vänner och bekanta för att pyssla och baka. Några bakade lussekatter (fantastiskt goda och fluffiga!), några smakade av glöggen och några bakade just pepparkakor:

Det var otroligt mysig stämning får jag lov att säga och vi var flera som satt med glittrande ögon och bara njöt av dofterna och den glada tillvaron.

Men i år fick det bli köpta pepparkakor för min del.
Dessutom ska de ju ändå doppas i glöggen ;-)
 Stackars pepparkaksgrisen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar