fredag 25 januari 2013

Årets första Nyhet!

Hej hallå!

Idag skulle jag (Erica) öppna butiken men väl framme så blev jag välkomnad av Eric. Vilken trevlig överraskning! Dessvärre stannade han inte utan han är just nu och kör en Demo på Hemköp, Annedal. Så är man nyfiken kan man besöka honom där idag och kanske få sig ett smakprov!

Nu till årets första nyhet!
Den kommer ifrån vårt nu nästa största märke Pacari som kommer från Ecuador.
Nyheten är att nu äntligen har de fått sin Demeter-stämpel. De har hela tiden arbetet efter dessa principer men av de höga kostnader och långsamma pappersexerciser så har det tagit sin lilla stund. Vi är mycket stolta och glada över våra härliga medarbetare i Sydamerika!
Läs mer om Demeter här!

Den andra nyheten som också kommer från Pacari är att den råa chokladserien har utökats med en sprillans ny sort!
Den nya chokladkakan är alltså 85% råchoklad = massa nyttigheter!
Och jag tycker att den är lite extra snygg så jag kunde inte låta bli:



Som sagt, jag kunde inte låta bli den! :P


Mörk och stark karaktär men låter sig inte bli överdrivet besk på något sätt utan där tar den karaktäristiska fruktigheten vid och låter smaklökarna dansa en stund ihop med den något torrare konsistensen som det genast blir av rå + höghalt kakao. Avslutningsvis smälter den och blir en len, krämighet med en längre eftersmak som lätt stillar allt sockersug och ger en liten hint om att choklad faktiskt kan vara nyttigt!


Mumsiga hälsningar från,
Erica
Zebeda Chocolate AB
Vegagatan 54, Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar