onsdag 2 januari 2013

Nu öppnar vi igen!

Hej på er och god fortsättning!!!

Har ni haft en bra jul- och nyårshelg? Har ni firat eller hittat på andra roliga saker? En del åker utomlands så här års, medan en del stannar hemma och väntar på snön...
I Göteborg finns det tyvärr inte längre särskilt mycket snö kvar kan jag rapportera :( Den lyser upp så vackert tycker jag.

På schemat idag står det städning och "avpynta" butiken :P Nu är ju faktiskt julen över.
Dessvärre står jag här med lite julteer kvar, som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med. Jag får återkomma om dem senare.


Vi kommer att ha många nyttiga nyheter i butiken framöver.
Bland annat så att DU kan smaksätta ditt eget te!
För visst skulle det där favoritteet kunna bli lite roligare om man t.ex la i lite kamomill eller varför inte ingefära?
Till den kreativa kanske dessa små läckerheter kan användas till helt andra saker också:
Maggan handlade nyponskal som hon strödde på sin egentillverkade chokladkaka och bjöd på medan
Tryggve svängde ihop en kryddig smoothie (se bilden nedan!).
Det är bara fantasin som sätter stopp för vad man kan hitta på!

Recept på den kryddiga smoothien - god som både till efterrätt och mellanmål:

1 cm färsk Ingefära
1 cm färsk Gurkmejarot
1-2 msk Pacari Kakaonibs
2 msk Pacari Kakaosmör
1/2 färsk svartpeppar
10 torkade Aroniabär
1 cm torkad vaniljstång
2-4 Dadlar
1-2 tsk Honung
2 msk Cashewnötter
1/3 Banan
lite Vatten
Mixa!


Kom gärna in till butiken så hjälper vi dig med idéer och smaksättningar.
Vad vill du smaksätta ditt te med i Januari?

Varma hälsningar
Erica i butiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar