onsdag 26 mars 2014

Det är så viktigt!

Det är så viktigt att tänka på det här med Fair trade och ekologiskt.
Inte bara för vad det gör med arbetarna och miljön, utan vad det faktiskt gör med din hälsa!
Tänker du på vad du stoppar i dig?

Äntligen har två av landets "covenience stores" alltså Pressbyrån och 7-Eleven beslutat att endast sälja ekologiska bananer.
Folket jublar!

För det är så här vi går mot en bättre framtid, ett litet steg i sänder.
Läs deras pressmeddelande här!


Jag är så glad att jag äntligen kan köpa en vettig frukt när jag är på språng. Vilket jag ofta är! Vilket resulterar i att jag inte äter nånting alls istället för att äta exempelvis en frukt (som ju råkar vara mitt favoritval av snacks).

Var rädda om er själva där ute och fortsätt kämpa för det som är gott - för både samvete och smaklökar <3

 Två glada tjejer i en trygg miljö där Original Beans hjälper till.

Färska kakaobönor med bananblad över för att fermenteras.
Bananbladen används flera gånger till olika delar av processen!

Viktiga hälsningar,
Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar