måndag 31 mars 2014

Lakrits- och chokladfestivalen Göteborg!

Här kommer bilder från Lakrits- och chokladfestivalen i Göteborg!

Entrén till Elite Park Avenue Hotel

Det första som hände var att jag skulle hålla chokladprovning för drygt 30 personer - kul!
 Våra bordsgrannar var Bräutigams med deras marsipanskapelser.

 Många söta saker att titta på under festivalen :-)

Grannen åt andra hållet var Råda Gelato
Riktigt mumsigt var det med kvalitetsglass mitt under delikatessfestialen!

http://lostinstockholm.com/
Sen träffade jag på en mycket trevlig tjej som var imponerad av Madécasse choklad!
Hon, liksom jag, tycker om lakrits men choklad är the real deal.
Dock pratade hon inte så mycket svenska då hon kallar sig själv "Lost in Stockholm", ni kan läsa mer om henne på bloggen med samma namn :-)

 En liten cupcake med choklad- och karamellfyllning med smörkrämsfrosting - check!

Nom nom nom nom!

Och jag avslutade min dag vid Havtornsdelikatesser´s bord!
Den här rackaren fick följa med mig hem: havtornsmarmelad.

Detta var lite om min dag på Lakrits- och chokladfestivalen i Göteborg.
Jag hade en väldigt givande föreläsning och sedan träffade jag otroligt många härliga människor.
Bland de mest överraskande momenten under dagen så blev jag besökt av en gammal vän från Småland och sedan var det väldigt kul att få träffa Christoffer från Barachoklad.se igen.
Hoppas att ni som var där hade det göttigt!
Och för er som missade denna gången - det kommer fler festivaler med choklad!! :-D

Festliga hälsningar,
Erica

2 kommentarer:

  1. Oj så gott! Jag vill också ha cupcake! :-) hoppas föreläsningen gick bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var Eric som fixade den åt mig! Jag fick välja mellan choklad eller morot... Lätt val! ;-P Kram

      Radera