fredag 3 oktober 2014

Chokladfestivalen Stockholm dag 2

Hej på er!
Nu har jag blivit lite mer varm i mäss-kläderna, plus att det blev en lång arbetsdag idag. Började dagen på mässan så klart och efter stängning var det dags för oss att rusa till nästa event. Nämligen chokladprovning på Just Africa! En riktigt mysig butik på Södermalm med tema Afrika - och ingenting annat :-)

Jag börjar från början av dagen tror jag...
Jag började morgonen med ett mycket svårt beslut: hemmagjord drottningssylt, apelsinsylt eller jordgubssylt på mina rostade mackor :-P
 
Vår snygga monter!
 
Jag tog en bensträckare och kikade runt lite. Hittade en monter med äkta japanska teer, fick smaka på ett mycket gott, ångat grönt te. Tyvärr minns jag eller skulle jag inte ens kunna uttala namnet på det igen. Ett sencha...
 
Glass i stora lass! Pistageglass med choklad och en anananssorbet med choklad. 
Helnöjd Erica!
 
När mässan stängt började konditorerna som tävlat att slänga sina mästerverk. Kersti ville inte att det skulle gå till spillo så vi fick smaka.
 
 En brownie var det

 Mycket stora hasselnötsbitar i var det, mums!
Men lite för lite choklad over all for my taste ;-)
 
Glad Erica vågar knappt smaka på den guldfärgade chokladen
 
Välkomna till Just Africa!
 
 Lite läskigt var det, tyckte åtminstone jag!!
 
Jag fick tolka hela chokladprovningen från svenska till engelska för 2 personer från Ecuadors Ambassad.
Det bjöds på råchokladbollar, origin choklad, spansk varm choklad, kakaobönor och många go´a skratt!
 
 Efteråt var det många frågor och tankar som kom upp.
Kersti fick även visa lite kinesiologi!
 
 Återvunnet material, Just Africa.
 
Jag säger god natt med denna bilden på mig själv och en ny kompis! ;-)
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt de var att få komma :) mums med varmchoklad nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul att ses igen! Och ja, den spanska chokladen är verkligen nånting extra (gott)!!! :D Kram

      Radera