söndag 5 oktober 2014

Chokladfestivalen Stockholm dag 4

Hej på er!
Söndag var nu sista dagen för Bak- och Chokladfestivalen i Stockholm. En händelserik dag och samtidigt inte alls lika händelserik. Det är inte lika många besökare på söndagen som övriga dagar. Kersti hade dock i eftermiddags en workshop i chokladbollstillverkning, men tyvärr kunde jag inte komma iväg och ta kort på detta. Jag fick snällt stå kvar i montern med Eric och sälja choklad till alla chokladälskare som besökte montern :-D Och det är ju ändå lite roligare faktiskt!
Annars så filurade jag runt lite grann. Köpte glass från Chokladfabriken - en gudomlig ananassorbet med mörk choklad i!! Mums!
Jag träffade även lite kunder och en och annan Chokladpartysäljare. Tittade på några tävlingar på scenen. Vinkade till Årets Konditor. Träffade några personer från Ecuadors monter. Träffade andra människor från närliggande montrar och nördade ner oss i chokladen för en stund. En trevlig dag helt enkelt.

Snygga golv på denna mässan!

 
Hoppsan, suddig bild, men färgerna syns iallafall ;-)

På stället där jag bodde fanns det många instrument som jag naturligtvis inte kunde låta bli att förundras över. Bland annat en väldigt vacker ukulele.

 Eric passade på att kidnappa lite när han fick chansen!

 Hade 45 min tills tåget skulle gå. Tog en kort promenad runtomkring T-centralen och hittade St:a Clara kyrka. Otroligt vacker, och otroligt hög!
 Säger tack för mig och hoppas att ni som inte var med på festivalen hade trevligt ändå, kanske lite med hjälp av mina bilder, hihi!

 Glad helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar