lördag 4 oktober 2014

Chokladfestivalen Stockholm dag 3

Hallå på er!
Idag har varit en väldans seg dag tyvärr. Det beror på att jag sovit ca 2 timmar enbart inatt. Varför undrar ni? Jo, kanske för att jag ligger i sängen och bearbetar dagens alla intryck väldigt länge. Men också för att jag haft ett gäng envetna skator att kriga mot. Dessa skator har knackat och hackat på både fönsterglaset, fönsterblecket, på balkongen och jag tror nästan att de hackat på min skalle ibland... Dessa väggar är tunna och jag har hört varenda liten rörelse från både människor och ja, suck, djur... Sabla skator! Jag var så klart uppe och viftade som en liten galning på balkongen omkring kl 4 på natten, men inte hjälpte det, de flög bara till andra sidan och sen väntade tills jag gått in igen. Sömnbristen är ett faktum!
Så idag har allting gått lite långsammare än vanligt men det har varit en bra dag.

 Det är ju Kanelbullens dag idag!!

Konfetti för Årets Pralin:
 Havtorn - Lakrits

 MAAASSA konfetti flera dagar i rad nu.

 Kladdkakerace i full gång!

 Hacka hacka hacka hacka hacka choklad...

Häftiga praliner som också varit med och tävlat. Tyckte de diamantformade var fräcka :-P

Nu ska jag ta och däcka!
God natt på er alla chokladnördar där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar