tisdag 9 december 2014

Morrar lite idag...

Hej på er!

Hoppas allt är bra med er? Julstressar ni eller tar ni det lugnt inför stundande heldagar?
Jag gör både ock faktiskt. Stressar lite grann för att hinna med alla mina projekt och allt på jobbet, men samtidigt vet jag vet mig att jag inte kan/får stressa för mycket. Då blir allting pannkaka ändå och inget blir gjort :-P

Idag snackade jag lite med min kollega som jobbar på ute på lagret. Han berättade att han sett ett videoklipp på budfirmor som är mycket vårdslösa med paketen som de ska leverera. Och detta är ju något som har kommit fram till oss också. Att våra återförsäljare ibland får lådor med krossade chokladkakor i! Men när de lämnade herrgården (som är vårt lager också) så var allting helt. Alltså har det hänt på vägen till affären. Så nu har jag sett videon som min kollega nämnde. Det är därför jag morrar lite idag...

Klicka här för att se videon du också.
Riktigt irriterande är det också när en ser att det är orangea lappar på paketen som flyter hej vilt omkring budpersonalen. De där orange lapparna är nämligen indikering på att det är ömtåligt gods. Det står dessutom "AKTAS" på den lappen. Så ja, jag är lite irriterad på dessa personer som missköter sitt jobb på detta viset.

Vad spelar det för roll för mig då? Jag säljer ju bara grejerna vidare, det är ju inte mitt problem? så skulle jag kunna tänka. Men jag gör inte det. Förvisso är det sant, jag säljer chokladen till butiksägarna. Men det är även jag som pratar med dem nästa gång. Det är jag som får det där samtalet om att de är ledsna över att deras fina chokladkakor levererats, återigen i tusen bitar. Det är inte alls några roliga samtal tycker jag :-(

Så jag uppmanar och hoppas att de som jobbar med bud och godshantering att de är rädda om lådorna och sakerna, speciellt nu under julen!! Det är faktiskt människor av kött och blod, med känslor och förväntningar, som väntar på de där paketen. Att få ett söndrigt paket till sig är ju en megabesvikelse.

Litet morr på dem som kastar godset hitan och ditan i lastbilen. Och till er som sköter ert jobb korrekt - en eloge! Var inte rädda för att säga till vårdslösa kollegor heller, då slipper ni ha ledsna mottagare i jul på ert samvete också :-] 

Jag uppskattar annars folk som jobbar med att frakta paket och brev och sånt. De får ju samhället att gå runt! :-D 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar