måndag 8 december 2014

Teatergala!

Hej på er!

Jag hade en riktigt spännande helg, specifikt lördagen!
Det var nämligen dags för galapremiär för mig, hihi! Tänka sig va? Jag var inbjuden genom Scenkonstguiden som är en en guide för kultur och scenkonst (ännu inom Västra Götaland bara), som förenklar sökandet efter underhållning för gemene man. "Det ska vara lika enkelt att gå på en liveföreställning som att gå på bio" är mottot. Klicka här för att komma till Scenkonstguiden.

I lördags var det röda mattan, kändisfoto, prisutdelning, underhållning, bankett, ja verkligen som en Oscarsgala i miniatyr mitt inne i Göteborg! Här kommer lite bilder för er som inte vad där:

Gå på röda mattan var riktigt roligt!
Och på trappan fick vi ställa upp oss för kändisfoto, så som riktiga kändisar gör ;-)

 Banketten.
Jag blev lite extra förtjust i de gigantiska lampskärmarna

Swing/jazzband som underhöll oss med musik under bankettens härliga middag
Det sägs att en smälter maten bättre till musik...

Här kom efterrätten som jag väntat på! Chokladmousse med grädde <3
Det var en riktigt tung efterrättschoklad, jag tror de har använt någon form av afrikansk forrastero-choklad till denna efterrätten, för ärligt talat så orkade jag inte ens äta upp hela, hihi!

 Prisutdelning för bästa scenkonst i kategorier som "Årets magi", "Årets politiska" och "Årets sinnesorgasm". Tunga titlar och priser! Grattis till de som vann och nominerades i år!

Och en liten selfie på min galaklänning som jag tyvärr inte köpt från någon känd designer men trivdes bra i till slut :-)

Det var en glittrande och färgsprakande kulturbomb i lördags! Jag älskar när det är pampigt och extraordinärt så jag trivdes bra. I mellanminglet så bjöds vi exempelvis på dansuppvisning och sedan följde en operasångerska som strosade omkring mellan oss gäster och sjöng så vackert för oss! Med mera!
Hoppas det går bra för Scenkonstguiden som har lyft sig ännu en dimension. 

Och ni läsare, ni kommer väl nästa år? ;-)
Galahälsningar, 
Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar