måndag 9 september 2013

Välja ekologiskt!

Hej på er!

Ny vecka och nya möjligheter :-) 
Känner ni likadant om måndagar?
Jag kände inte så i morse kan jag skvallra om, men det ändrade sig allt eftersom dagen satte fart. Bland annat för att jag började läsa om hur många vi är som kämpar för att få en så ekologisk och hälsosam matkultur som möjligt.

Den senaste sidan jag läste på tänkte jag faktiskt dela med mig av till er. Naturskyddsföreningen:
Klicka här för att läsa 8 argument mot den trångsynte konsumenten.

Att försöka är bättre än att ge upp, och att köpa ekologiskt är bättre än att köpa besprutade produkter. Alla tjänar på det, i längden. Det bästa är naturligtvis att köpa både ekologiskt och närproducerat, men ibland går det bara inte att få till det. Då ska du inte ge upp, det finns alternativ som ger dig det nästa bästa.





Det är inte bara du och jag
som tjänar på den ekologiska, hållbara odlingen -
det är barnen också!


I framtiden hoppas jag att vi kommer att få tillgång till bättre råvaror och större utbud av ekologiska produkter. Att vi även ska kunna lita på våra matvaruaffärer och att vi känner mer ansvar för våra inköp. Kanske även att det faller sig naturligt för, så gott som, alla att handla närproducerat. Det gynnar hälsan och det gynnar jorden.


Vi är åtminstone en liten bit på vägen!
Ekologiska hälsningar,
Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar